Mountain High RPG
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 3:59

Drake havde stået inde i billedkunstlokalet i over en halv time, før timen overhovedet var startet. Han vidste nemlig udemærket godt, at selvom han var okay til både at male og tegne, var han langt fra professionel nok på området til at kunne være lærer i faget. Men det stod med tykke bogstaver på hans skema; tirsdag, kl. 14, billedkunst. Så der var ikke andet at gøre end at bide i det sure æble og klare sig igennem timen, så godt han kunne. Han havde brugt tiden på at gøre tingene klar og forberede en øvelse, så hvis han bare kunne huske alle de fine ord, man brugte i kunstens verden, skulle han nok klare den, uden at gøre sig til grin overfor eleverne.
Han gik frem og tilbage inde i midten af den rundkreds af staffeli'er, han havde stillet op til eleverne, mens han læste i en tyk krimibog, han havde været utrolig optaget af i flere dage.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 4:06

Richerd Black kom ind i billedkunst lokalet, efter at have løbet fra lokale til lokale for at finde ud af hvor lokalet lå og han spurgte "Uhm.. Undskyld mig.. Jeg er ny her, er det her billedku-" Han stoppede og fik øje på staffeli'erne og så rødmende ned i gulvet og gik stille hen på en stol, som han lagde sine ting ved siden af.
Han havde fået et lettere chok da han så hvor høj læreren var, hm.. Måske ville det ikke blive sådan et kedelig hår alligevel, men indtil videre måtte han holde sit act oppe og ignorer alt andet.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 4:20

Adrian gik lystigt hen til klasselokalet, mens han nynnede en sang, der konstant blev spillet i radioen lige for tiden. Han trådte ind i lokalet med et stort smil, "heeej, frk.--", da han fik øje på den meget høje mand og en ukendt elev. Hvor var deres normale lærer? Og hvem var den nye elev? Han valgte at holde sin mund i et stykke tid og satte sig i stedet flittigt ned på den nærmeste stol og lagde sine bøger fra sig. Sikke et dårligt førstehåndsindtryk - at komme ind i lokalet, råbende og skrigende. Altså...

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 4:32

Raku som næsten altid var i god tid, var lettere sen på den til valgfagstimen i dag, men hun nåede det lige, hun fik smækket døren op og så på læreren, men nåede ikke at registere at dette var en ny lærer og hun sagde med lyserøde kinder, fra at have læbet ned af gangen, "Undskyld jeg er lidt sen på den." Hun opdagede så at det var en mandlig lærer og sagde med en lettere skamfuld stemme "Undskyld hr.. Jeg.. Jeg havde ikke set at de var en mand.." Og Raku var egentlig ikke synderlig sen på den, hun var kommet lige som den var fem minutter i 14.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 4:39

Drake stoppede sit traveri, da den første elev trådte ind i lokalet. Han så på ham og smilede venligt over hans rødmen og lave stemme. Han var nok ny, siden han ikke vidste, hvor tingene lå.
"Du skal ikke være bekymret. Du er den første, der dukker op. Endda for tidligt," sagde han med en fattet og beroligende stemme.
Lige da han havde færdiggjort sætningen, kom endnu en dreng ind med ildrødt hår. Meget energisk og glad og så pludselig en smule forsigtig. Han hilste på ham med et lille nik og kiggede så afventende på døren efter flere elever. Og ganske rigtigt kom der en køn, blond pige ind, han havde set før på gangene. Han smilede også til hende og nåede lige at sige, "det er skam helt i orden. Du kommer ikke for sent," før resten af eleverne væltede ind i en stor klump efter hende.
Han så rundt på eleverne. De var omkring 25-30 stykker.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 4:53

Richerd så op på læreren og så på de mange andre elever, han følte sig lidt anderledes, sådan efterladt, men okay, hvem havde brug for andre? Ihvertfald ikke ham! Hmpf! Han skulle nok klare det her, og så ville han også vise at han kunne være god til at male eller bare at tegne! Han fik øje på en lang lyshåret pige og han åbnede munden og sagde "Raku, Raku! Kom her over og sæt dig!" Yes! Hans kusine var der, han vidste at han kunne køre hende rundt som han ønskede, især fordi hun jo var den 'dumme' pige! Ha, det her ville være barnemad!

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 5:00

Adrian kiggede sig omkring og kunne ikke lade være med at håbe at Gwaine var der, selvom han udemærket godt vidste, at han ikke havde billedkunst.
Det var bare ærgerligt. Selvom han efterhånden havde gået på skolen i lang tid, havde han ikke fået særlig mange venner. Folk kunne da godt snakke en smule med ham, men det var også det. Måske var han for barnlig. Det var nok det. Men, ja... sådan var folk jo så forskellige.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 5:05

Raku så på sin fætter og rystede på hoved og satte sig ved siden af en tom plads, i håb om at William ville komme og sidde ved siden af hende. Hun havde dog kun lagt sine ting og hun rejste sig kort efter og gik hen til sin fætter og sagde "Hej Richerd, hvordan har tante og onkel det? Hvorfor har jeg ikke fået at vide at du skulle starte her?" Hun gav ham et kort kram og et blik der sagde 'Du-vover-bare-på-at-prøve-på-og-styrer-mig!' og smilede så venlig til ham.
Hvorefter hun gik tilbage til sin plads, imellem Adrian og den tomme plads.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 5:30

Drake kiggede på væguret, der hang over døren. Da den slog 2, sænkede han sit blik og så lidt rundt på eleverne, før han sagde, "godt, timen begynder nu, så I bedes være stille."
Som eleverne begyndte at vende deres opmærksomhed mod ham, løftede han mundvigerne og smilede varmt ud til dem, "I er nok forvirrede over, at jeg er her i stedet for jeres sædvanelige billedkunstlærer, men hun er gået hen og blevet syg, så jeg tager over for hende de næste par uger, til hun er kommet sig. Okay...?"
Han forventede ikke svar og fortsatte derfor hurtigt, "men lad os komme igang. Stil jer ved et staffeli hver."
Han stillede en taburet inde i midten af kredsen og stillede derpå en skål med lidt forskelligt frugt i, "godt. Tegn hvad I ser. Det lyder som en rigtig nem opgave, men tit bliver folk skeptiske overfor deres eget udsyn. Man begynder at stille sig selv spørgsmål. 'Er bananen ikke for tynd? Skal jeg lave den tykkere?' 'Belysningen gør, at æblet ikke ændrer nuance overhovedet. Skal jeg lave det om?' Men det er utrolig vigtigt, at I kun tegner, hvad I ser. Ingen farver. Kun blyanten, der ligger på hvert staffeli."

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 5:44

Pfft! Sikke en barnlig opgave! Kunne han virkelig ikke finde på noget nyt? Dette havde Richerd gjort mindst 10000 gange før! Ha, pærelet! Og han gik igang med et skitsere op, alle andre elever var også gået igang, men det lagde Richerd ikke mærke til, da han koncentrede sig helt omkring sin opgave, allerede nu kunne han se at det ville blive perfekt, perfekt så han kunne overspejle alle, imponere alle, især denne høje lærer.. Vent.. Fik de overhoved lærerens navn? Han så frem fra bag staffelli'et og spurgte sødt, mens han langsomt rakte hånden i vejret "Uhmm... Hvad er deres navn, hr.?"

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 5:51

Adrian lyttede til den høje mand, der åbenbart var deres lærer, og rejste sig så og gik over til det nærmeste staffeli. Han havde kun tegnet et par linjer, da den nye dreng spurgte læreren om noget. Han løftede sit blik og så afventende på ham. Ja, hvad var hans navn egentlig? Han måtte være ekstremt ny, for man lærte som regel lærernes ansigter at kende rimelig hurtigt.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 5:56

Raku som ikke engang havde fået samlet blyanten op, så op da hendes fætter spurgte om hvad lærerens navn var. Hun syntes at det var ham alle snakkede om, det var jo den nye og spændede lærer, hvad var det nu de sagde han hed.. Hr... Hr.... Ross?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 6:05

Drake, der var på vej ud af staffeli-cirklen, stoppede og vendte sig mod den lille knægt, der var kommet først, "Drake Ross. Jeg blev ansat for en uge siden," han sendte ham et lille smil og gik så hen til sit kateder, som han satte sig ovenpå. Han greb listen med elevernes navne og billeder af dem og begyndte så at krydse dem af én efter én. Raku Endo... tjek... William Tale... ikke tjek... Adrian Barco... tjek... Richerd Black... hm... sød, lille fyr. Anden årgang? Wow... det ville han aldrig have gættet på.
Han tjekkede de sidste af og lagde så listen fra sig.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 7:11

Richerd nikkede så og tænkte for sig selv at denne lærer, der også var ny på solen, blev mere interessant, hmm... Mon han ville kunne gennemskue alle de julelege man kunne lave? Han kom til at klukke og prøvede så dækkende at spørge "Du ligner ikke den kunsteriske person, ikke for at gøre dig ked af det eller noget, men hvorfor er du blevet sat som vikar for hende?" Han kunne gætte at det var en kvinde, da folk havde sagt frøken om hende. Geez... Han gad faktisk ikke rigtig denne lektion, men læreren var nu interessant nok, han skævede over til den rødhårede dreng der stod imellem ham selv og Raku.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 7:17

Adrian skulle til at tegne videre, da drengen stillede endnu et spørgsmål. Han så hen på ham, men stirrede hurtigt på sit papir igen, da han opdagede, at han kiggede på ham.
Han tegnede videre men holdt ørerne åbne, da han også selv var nysgerrig efter at vide mere om den nye lærer.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Nightray Tirs 6 Nov - 7:17

Endnu en person hastede ind i lokalet.
"u-undskyld jeg kommer for sent!"
Gwaine rødmede let og smilede så da han så både raku og sin ven adrian i lokalet. det var længe siden de sidst havde set hinanden.
han lagde også mærke til en ny dreng han aldrig havde set før. og han kendte vist heller ikke læreren...?
han sukkede og satte sine ting.
Nightray
Nightray

Antal indlæg : 229
Tilmeldt : 30/07/12
Geografisk sted : Mountain High

Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 7:22

Raku sukkede og tegnede blot videre, det her var så typisk hendes fætter, prøvede at spille nuttet, men i virkelgiheden var som et af satans børn..
Hun vendte sig dog om og så Gwaine, hun vinkede og smilede til ham, men gik han også til billedkunst? det måtte han vel gøre.. Hmm.. Hun vendte dog tilbage til at tegne frugtskålen, der mere lignede et par akavede linjer og nogle runde boller.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 7:28

Drake så på Richerd. Nøj, han var nysgerrig. Med et suk og et lille smil svarede han, "der er ikke nogle lærere, der var interesseret i at vikariere, så jeg blev bare sat på som den første og bedste, tror jeg," han rejste sig op, "men fortsæt nu. om 10 minutter går jeg rundt og ser på alle jeres tegninger," han skulle til at gå hen til en bebrillet dreng, der så ud til at have problemer med sin tegning, da endnu en dreng trådte ind i klasselokalet. Han tog sin liste igen og så på den, "du må være... Gwaine Bellador, ikke sandt?"

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 7:32

Richard sukkede, gud, det var jo bare en normal grund, han vidste ikke om han havde forventet noget andet eller et mere .. Spændende svar.. Hmm... Gad vide hvor gammel han var? Hvor høj? Hvor meget han vejede? Hvad hans ynglingsret var? Hvor han ikke kunne lide? Om han var i et forhold? Han havde ihvertfald ikke nogen ring på.. Hmm... Vent, hvorfor ville Richerd vide disse ting?
Han sukkede og vendte tilbage til sin nærmest perfekte tegning..

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 7:38

Adrian kiggede på sin tegning med afsky. Den var virkelig... grim. Suk, han burde øve sig lidt mere!
Hans tanker blev forstyrret af en velkendt stemme, der pludselig lød bag ham. Han vendte sig en halv omgang og fik øje på... Gwaine! Wuaaaaah, det var Gwaine! Det var alt for lang tid siden, de havde snakket sidst, men lige som Adrian skulle til at råbe og skrige af glæde til ham, kom han i tanke om den nye lærer. Førstehåndindtrykket - han måtte huske førstehåndsindtrykket! Derfor holdte han sin mund og sendte i stedet sin ven et kæmpe smil, mens han vinkede overdrevent med hånden.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Nightray Tirs 6 Nov - 7:46

Gwaine smilede og vinkede tilbage til raku hvorefter han vendte sig imod den, tilsyneladende, nye lærer.
"ja, jeg er Gwaine. undskyld mange gange at jeg kommer forsent..."
han skar en grimasse.
"lykkedes mig at snuble ned af trappen og få det meste af min taskes indhold smidt ud over gulvet, så tog lidt tid at få det samlet op."
samtidig med at han snakkede havde han fundet sine tegneting frem og kigget søgende rundt i lokalet efter et sted at side.
han blev straks mødt af et kæmpe smil og en hektisk vinken fra sin rødhårede ven Adrian.
uden at tænke synderligt mere over det satte han sig hen ved siden af ham.
Nightray
Nightray

Antal indlæg : 229
Tilmeldt : 30/07/12
Geografisk sted : Mountain High

Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 7:52

Raku smilede lettet da der Gwaine satte sig ved siden af Adrian, så var der to mennesker imellem hende og hendes fætter, hun tog så blyanten og tegnede prøvende videre.. Hun sukkede dog og skiftede papir, da hun lænede sit hoved tilbage og trak vejret dybt ind og så så koncentret på frugtskålen og gav sig igen til at, ihvertfald at prøve, at tegne igen.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 8:04

"Godt..." Drake hakkede Gwaine af og skrev en note omkring, at han kom for sent, hvorefter han sendte ham et smil, "tegn skålen og dets indhold med blyanten, der ligger på staffili'et. Ingen farver."
Han lagde endnu engang listen fra sig og begyndte så at gå rundt og kigge på folks tegninger. Han fik givet hver enkelt person et par hjælpende hints, indtil han nåede Richerd, "... imponerende, Richerd. Meget."
Han gik stille videre og stoppede endnu engang op, denne gang ved Adrian, hvis tegning nok var den mest elendige. Drake sukkede opgivende indeni sig selv og sagde bare, "øhm... husk skyggerne, Adrian," hvorefter han gik videre.

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 8:19

Richerd kunne mærke en pressen i hoved, da han blev lettere rød i kinderne, pff... Nej, det her var ikke imponerende, det var nok den dårligste tegning han nogensinde havde lavet... Han sukkede, men fortsatte dog, Drake Ross skulle ikke have set den før den var færdig.. Han lukkede kort øjnene og da han åbnede dem igen, begyndte han selv at lægge skygger og få styr på de sidste detaljer, så var han næsten færdig.. Han smilede selvglad og så kort rundt og over på Raku, som så ud til at have lyst til at lægge sig til at dø, men lige meget med det.. Så længe Richerd var den der havde fået mest ros, så var Richerd tilfreds nok..

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Gæst Tirs 6 Nov - 8:26

Adrian havde virkelig brug for at snakke med Gwaine, men da han åbnede munden for at sige noget, stod Drake pludselig bag ham. Han nikkede hurtigt, da han sagde, han skulle tegne skygger på, og forsøgte så med et fint lag blyantsstreger at få skyggerne til at virke bare nogenlunde.
Da Drake gik videre, vendte han sit ansigt mod Gwaine og hviskede lystigt og meget hurtigt, så han ikke kunne få et ord indført, "jeg vidste ikke, du gik til billedkunst. Er du god til det...? Måske kan du give mig nogle tips. Du skal selvfølgelig lave din egen tegning først. Men måske bagefter. Eller ikke. Du bestemmer selv. Men jeg har virkelig brug for det, som du kan se. Jeg melder mig altid til ting, jeg ikke engang kan finde ud af. Men det skulle lige prøves."

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Billedkunst (valgfag for alle årgange) Empty Sv: Billedkunst (valgfag for alle årgange)

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum